"Маркет линкс": 10% от желаещите да гласуват още не знаят за кого

"Маркет линкс": 10% от желаещите да гласуват още не знаят за кого 290 000 българи, които желаят на гласуват, още не са решили за кого. Това са 10% от хората, заявили, че ще отидат до урните на 9 юни. В тях има резерв и този вот в голяма степен ще бъде насочен към ПП-ДБ, посочи Добромир Живков от "Маркет линкс", който представи пред бТВ последното проучване на агенцията за електоралните нагласи за Народно събрание и Европейски парламент.
Според проучването на "Маркет линкс", направено в периода 23 май-2 юни, политическите формации, които ще влязат в новия парламент и представянето им, е същото като в 49-то НС.
ГЕРБ-СДС са водещи с 24.7% за парламентарните избори в страната. На второ място с 15.4% подкрепа са ПП-ДБ, като разликата им с ГЕРБ-СДС е 10%. 
"Трети са ДПС с 12.3%, но е възможно тази подкрепа да се увеличи от силния вот в Турция", посочи Живков.
Живков очаква по-силна подкрепа и за ПП-ДБ, тъй като голяма част от колебаещите се за кого да гласуват са разочаровани симпатизанти на ПП-ДБ от сглобката. Възможно е сега част от тях отново да им дадат гласа си след заявения отказ за ново коалиране с ГЕРБ.
"При такава конфигурация на изборите за Народно събрание, за да има устойчиво управление, са необходими коалирането на три формации. ГЕРБ и ДПС ще избират кой да е третия съюзник", посочи Живков. По думите му "Възраждане" и БСП не са подходящи заради евроатлантическата им ориентация. Най-допустим и удобен партньор е ИТН, ако минат бариерата от 4%.
ИТН обира протестния вот, който обаче търси посока в различни политически сили. От този вот зависи дали ИТН ще премине бариерата, посочи Живков.
Той е скептичен, че е възможно "Възраждане" да постигне по-висок резултат от този, който имаше в предното Народно събрание. Причината е, че партията на Костадин Костадинов е притисната от конкуренцията на новите играчи.
"Синя България" засега остава извън парламента, но трендът върви нагоре и  е трудно да се каже как ще се развие да края на седмицата. Възможно е част от колебаещите се гласоподаватели да дадат вота си за "Синя България".
В изследването на "Маркет линкс" са анкетирани 1004 души, то е по поръчка на бТВ. 
 
05.06.2024, 10:18 часа
278 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha