Китай уплаши и родните търговци с цени и продукти без пари

Китай уплаши и родните търговци с цени и продукти без пари Фейсбук потребителите, които трудно могат да спрат потока от реклами в платформата, забелязват, че един от най-агресивните електронни търговци е китайският Temu.
Не по-малко активен е и Shein. И двата сайта привличат потребителите с невероятно атрактивни предложения за всичко – от телефон до облекло, включително и с безплатни стоки.
Различни търговски организации, институции и браншови сдружения у нас взеха все по-сериозно да усещат проблема и то по оборотите си, за които споделят, че са спаднали с около 15%
“Потребителят винаги ще избере по-евтиното, особено ако разликата в цената на две уж еднакви стоки е в пъти”, казва Венка Крайчева от Българската ритейл асоциация, която представлява най-големите търговски вериги. 
“Бизнесът поема и имиджова щета – много клиенти си казват, че това са реалните цени, а останалите търговци са спекуланти – защо да купуват на по-високи цени, като в мрежата същото го има 5 пъти по-евтино”, пита тя. Крайчева  обръща внимание, че китайските търговци често нарушават авторските права и буквално имитират продуктите на големите марки. Настоява и да се вземат конкретни мерки и да се изгради законодателен механизъм за прилагане на т. нар. справедливи цени. 
Българската стопанска камара (БСК) и Българската асоциация “Кръгов текстил” (БАКТ) организираха наскоро кръгла маса “Китайските платформи за бърза мода и стоки – заплаха за здравето и бизнеса”, по време на която бяха обсъдени бъдещите предизвикателства. 
“Китайските търговци осъществяват дейност на територията на цял свят с изключително ниски стойности на продуктите, с безплатна и бърза доставка по въздух, с ангажиране за повече от година напред на карго полeти”,  алармира председателят на БСК Добри Митрев. Той наблегна на това, че бизнесът не знае
дали тези стоки отговарят на европейските норми за здраве и сигурност 
Севдалин Спасов, председател на БАКТ и собственик на вериги за дрехи втора ръка и на аутлет, отбеляза, че спадът на оборотите продължава вече 18-и месец.
“Отначало решихме, че това е постковид ефект, после потърсих причината в себе си като мениджмънт, докато установих, че няма как да се противопоставя на цени от 10 лева за 10 тениски и куфарче с инструменти за нула лева”, казва той. По думите му за една година от 40 магазина от веригата си му се е наложило да затвори 9. 
“Ситуацията в целия сектор е сходна. Нашата асоциация обединява 50 компании и осигурява заетост на около 5000 служители. Обобщената справка показва, че за една година повече от 10% от магазините за дрехи втора употреба са затворени, а спадът в търговския оборот като цяло е 15%. Затворени са и много шивашки цехове в страната”, обобщава ситуацията Спасов.
Има не едно, а няколко обяснения за ниските цени, на които продават китайските платформи.
Те имат съвсем нов бизнес модел – не докарват стоките си до европейски складове, а оформят всяка пратка индивидуално, като декларираната ѝ стойност е под 150 евро, което е долният праг за обмитяване в ЕС. На практика не плащат мито.
24.09.2024, 08:20 часа
283 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha