Нелоялна търговска практика: Магазини JYSK с порочни правила, от които пищят всички български фирми
Клиенти обвиняват магазин JYSK в нелоялна търговска практика, научи ексклузивно агенция BulNews.
В редакцията ни постъпиха сигнали от собственици на фирми във Враца. Те се оплакват, че се чувстват ощетени от политиката на международната компания.
Оказва се, че веригата дискриминира клиентите си, които са юридически лица. Всеки, който поиска фактура за закупена от JYSK стока, е принуден да се откаже от гаранцията на продуктите.
Агенция BulNews се свърза с ръководството на врачанския клон.
„Така е, не отричам. Това е политика на фирмата. Направено е с цел да се предотвратят опитите за злоупотреби от страна на клиентите. Собствениците на заведения експлоатират максимално мебелите, след което се опитват да ги подменят“, каза управителят на магазина във Враца Александър Срахан.
Агенция BulNews се свърза с Комисията за защита на потребителите относно казуса. От там обаче ни отговориха, че той не е в техните компетенции. „Потребител“ се отнася само до физически лица, а не фирми. На въпрос къде юридическите лица могат да подадат сигнал и да търсят правата си, отговорът бе – „В съда“.
Датският гигант в търговията на мебели и стоки за дома е на пазара от 1979 г. Днес групата на JYSK се състои от повече от 3 400 магазина в 48 страни по света, 55 от които са в България. Има над 30 000 служители и годишен оборот от 5.2 милиарда евро, сочи справка на сайта на фирмата.
Това поражда въпроса колко ощетена ще бъде компанията и заслужава ли си да губи клиенти с подобни „тънки сметки“? И още – колко качествени са предлаганите там мебели и стоки за дома, след като не могат да удържат на ежедневна експлоатация?
11.12.2024, 08:50 часа
6087
1