Експерти: България има по-модерна система от Германия за контролиране теглото на камионите, но не я ползва

Експерти: България има по-модерна система от Германия за контролиране теглото на камионите, но не я ползва България има по-модерна система от Германия за контролиране на прекомерното тегло на камионите, но не я използва.
Санкциите за наднормено тегло в товарния транспорт са важен въпрос за осигуряване на пътна безопасност и предотвратяване на щети по инфраструктурата. Поради това са необходими санкции за водачите и собствениците на такива превозни средства, за да се предотвратят тези рискове и да се гарантира безопасността по пътищата.
Това публикуваха експертите от първият у нас частен институт в строителния сектор. Ето и още от техните разяснения по казуса:
Защо е важно да се контролира прекомерното натоварване?
Освен че вреди на превозните средства и на хората, транспортът с наднормено тегло може да навреди и на инфраструктурата. Пътищата и мостовете са проектирани така, че да издържат на определено тегло, а превозването на прекомерно голямо количество може да причини непоправими щети на инфраструктурата и да застраши участниците в движението.
 
Какви са най-добрите практики за санкциониране?
Наказанията за камиони с наднормено тегло могат да варират в зависимост от тежестта на нарушението и от държавата или региона, в който е извършено. В някои случаи наказанията включват парични глоби, налагане на ограничения за шофиране или задържане на превозното средство до спазване на разпоредбите. В сериозни случаи те могат да включват и отнемане на свидетелството за управление на МПС или закриване на дейността.
 
Какви са наказанията конкретно в Германия?
Глобите в Германия за претоварване са разделени на две категории - лекотоварни и тежкотоварни камиони. Колкото е по-голямо претоварването и в двете категории, толкова по-голяма е паричната глоба.
Глобата - и за водача и за превозвача може да достигне до 4000 евро, плюс допълнително отнемане на точки от талона. В някои случаи дори може да се отнеме печалбата или дори лиценза за превозвач при особено претоварване или продължаващи нарушения. За да продължи движението превозното средство, в случай на сериозни нарушения, е необходимо то да бъде разтоварено до лимита за да продължи движението си.
 
Как може да бъде следено и приложено това в България?
България има действаща система за измерване на теглото на всички автомобили. Да, работеща и дори по-модерна от тази по повечето германски аутобани. Интегрираните в Тол-системата ни над 100 кантара, могат да констатират и подават сигнал за камиони, автобуси и микробуси с превишено тегло. Превозните средства могат и трябва да бъдат спрени и проверени освен за претоварване и за контрабанда, незаконни превози или трафик на хора.
Това са автоматизирани проверки, които не зависят от човешкия фактор. Освен това, вече сме ги платили - въпрос на политиците е да започнат да ги използват - не просто за да се изравним с Германия, но и да ги изпреварим.
18.08.2024, 13:06 часа
327 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha