На вниманието на АПИ! „Грома холд“ не работи на затворения път между Мездра и Лютидол, камиони не спазват забраните
От събота решение на АПИ „взриви“ пътната ситуация в Северозапада, видя агенция BulNews.
Заради дейности по изграждането на скоростния път между Мездра и Ботевград, беше затворен международния път Е-79. От пътната агенция обявиха едни обиколни маршрути за лекотоварния трафик и други за ТИР-овете.
Два-три дни бяха достатъчни, за да се видят мащабите на хаоса, който настъпи в тази част от страната. За съжаление тежките камиони предпочитат да преминават през забранените за тях села Паволче и Челопек и с това допълнително да изнервят останалите шофьори. Отгоре на всичко КАТ продължава да праща патрулите си в храстите и на местата-хранилки, вместо да контролира дали се спазват наложените от ГДНП и АПИ ограничения на трафика. Вече е честа гледка ТИР да се мъчи по тесните завои в двете села и така допълнително да бави минаването на леките автомобили.
Проучване на медията ни установи, че на затворения участък между Мездра и Лютидол не се извършват никакви строителни дейности. За тази част от скоростния път договор има „Грома холд“. Оказа се, че на работниците е наредено да си вземат болнични или да си намерят друго занимание, защото фирмата няма пари и чака превод от държавата. За да не прави лошо впечатление на случайни минувачи липсата на дейност, е наредено да бъдат паркирани на обекта 2-3 камиона и един багер, които да създават впечатление, че кипи трудов ентусиазъм. Всъщност, по трасето не се работи, заради безпаричието на „Грома холд“. Лошото е, че част от останалата техника е повредена и от фирмата дори не могат да си позволят да я ремонтират.
Това повдига основателния въпрос защо бе затворен пътят? Очевидно изпълнителите на строежа нямат възможност да работят по новото трасе. Логично е и вбесените шофьори да питат някой в АПИ запознат ли е със ситуацията и има ли перспектива в близките дни да бъде извършен превод към „Грома холд“? Обществото не е забравило обяснението на правителството, че скоростният път се изгражда по нови правила и ще се плаща едва след като работата е свършена. Така възниква въпросът фирмата получила ли е пари за направеното досега и има ли основания да чака такива?
Някой в АПИ знае ли, че докато „Грома холд“ бойкотира изпълнението на своя договор, фирмите в Северозапада трупат колосални загуби. Така например една от куриерските фирми от Враца вече е изчислила, че до 1 декември, заради пренасочения тежкотоварен трафик, ще плати с 300 000 лв. повече за гориво. При строителните фирми, които са сключили в началото на годината договори за обекти в София, сумите са още по-сериозни.
И с просто око е видимо, че по стар български обичаи заради изграждането на нов път беше затворен международният Е-79, без да има готовност за строителна дейност. Отгоре на всичко, никой не гарантира, че този кошмар ще приключи на обявената дата 1 декември 2023 г. WINBET вече може да пусне залог, че този срок няма да бъде спазен...
Галерия
13.06.2023, 10:17 часа
23064
5