Иван Сълов: Заварих пълен батак в областната администрация във Враца
Иван Сълов съобщи за куп нередности, заварени при назначаването му като областен управител на Враца.
На пресконференция в сградата на институцията той сподели, че при пристигането му е имало проблеми, които не са били отстранявани през последните 5-6 години.
„Когато постъпих и се запознах с нормативните документи установих, че режимът се регламентира с електронни четци, а служителите имат карти и се чекират. Оказало се, че той не работи от последните 5-6 години и никой не ми отговори как отчитат присъствието си“, заяви областният управител.
За да се реши проблемът Иван Сълов е въвел дневник за присъствие и в рамките на месец системата за контрол на достъпа е била възстановена.
Освен това, на входа на Областна администрация има подемно устройство за инвалиди, но още от поставянето, което е било преди 8 години, то не работи. За да се реши проблемът е намерена фирмата, която го е монтирала и се преговаря с тях, за да бъде възстановено.
Иван Сълов сподели, че автопаркът също е бил в окаяно състояние, с падаща мазилка заради проблеми в покрива. В един от трите гаража на Областна администрация е имало джип, собственост на институцията, който след нанесените щети от рушащия се таван вече е неизползваем.
„В продължение на години покривът на гаражните клетки не е ремонтриран. През лятото е възстановен с хидроизолация, сега вече се ползва нормално“, каза Сълов.
Областният управител разказа и за трансформиране на бройки и назначаване на служители без документи. По негови думи в Дирекция „Административно правно облужване, финанси и собственост“, длъжността „юрист консулт“ е трансформирана в „технически сътрудник“. Така Областна администрация е останала без юрист консулт. Иван Сълов е поискал досието на техническия сътрудник, но в него имало само медицинско и свидетелство за съдимост, което е извадено по служебен път. Липсвали са молба за назначаване на работа, CV и диплома.
По думи на Иван Сълов, след назначаването на служителя му е предоставено ведомствено жилище, което е ремонтирано и обзаведено със сили на областната адмнистрация.
„Откакто съм на поста служителят е в болнични и не се явява на работа. Бройката бе трансформирана отново в "юрист консулт", тъй като тя е изключително важна“, категоричен бе губернаторът.
Друга бройка – „младши експерт“ в „Административен контрол регионално развитие и държавна собственост“ пък е трансформирана в „хигиенист“ и още на същия ден е назначен такъв, въпреки че с Бюрото по труда има сключени договори и са осигурени двама души, които почистват. Въпросният трети хигиенист също продължително си вземал болничен, но в началото на този месец се явил на работа и е бил освободен, сподели Сълов.
"За тези 7 месеца това успях да направя. Ако се яви на работа ще освободя и техническият сътрудник, който е в болничен до 28 декември. Вероятно не е случаен човек, явно не е имало ценз да заеме друга длъжност“, каза губернаторът.
Към момента има обявени 2 конкурса за работни места и до края на януари подборът ще приключи и ще бъдат назначени служители.
22.12.2021, 11:58 часа
5909
2