Бившият шеф на КЗП: Бойкотът няма да даде резултат

България е в разгара на бойкот срещу високите цени на хранителните продукти. За втори ден, потребителите се обединяват в усилия да намалят разходите си за хранителни стоки.
"Дългосрочно няма да даде никакъв положителен резултат, тъй като става въпрос за храни. Хората трябва да се хранят. Така или иначе, ако не влязат в четвъртък, ще влязат в петък, събота или неделя", каза бившият председател на КЗП Стоил Алипиев в студиото на "България сутрин".
Той подчерта, че основният проблем с високите цени е не толкова в самите цени, а в липсата на информираност сред потребителите. Търговците често изкуствено завишават цените, скривайки промени дори в грамажа на стоките.
"Проблемът идва от неприлагането на нормативната база, което дава възможност на търговеца да трупа нерегламентирана печалба. Това води до неинформирания избор на потребителя", каза Алипиев пред Bulgaria ON AIR.
Алипиев изрази мнение, че проверките и контролът върху търговците трябва да бъдат систематични и редовни. Възможностите за санкции съществуват, но размерът на глобите не е достатъчно голям, за да предотврати нелоялните търговски практики. Глобите се считат за малки в контекста на мащаба на вредите, които големите търговски вериги нанасят върху потребителите.
Репортерът Алекс Христов посети малък квартален магазин в София, за да види дали бойкотът на големите вериги влияе на продажбите на малките търговци. Управителката на магазина, Александра Костадинова, заяви, че не забелязва никакви промени в оборотите си след бойкота. Тя подкрепя инициативата, като посочва, че големите вериги често използват нелоялни търговски практики, които вредят както на малките търговци, така и на потребителите.
Както Алипиев, така и Костадинова са съгласни, че са необходими по-строги проверки и систематичен контрол върху търговските практики, за да се гарантира, че цените на стоките не се изкуствено завишават и потребителите получават точна информация за това, което купуват.
20.02.2025, 13:48 часа
216
0