"Титан" е имала повече неуспешни гмуркания до "Титаник", отколкото успешни

"Титан" е имала повече неуспешни гмуркания до "Титаник", отколкото успешни Пълна тъмнина, студ и пукането на корпуса – такива са били последните моменти на загиналите петима души на подводницата „Титан“, която имплодира на път за останките от „Титаник“. В интервю за „Ню Йорк таймс“ съпругата на един от милиардерите на борда разказва за случилото се.
Кристин Даууд е съпруга на Шахзада Даууд и майка на Сюлейман – и двамата загиват на подводницата на OceanGate.
В интервюто си Кристин разказва за процеса, през който са преминали съпругът и синът ѝ преди да се качат на малката подводница. Тя описва собственикът на компанията Стоктън Ръш, който също загина на подводницата, като „повече учен, отколкото търговец“. Кристин не пропуска да спомене и множеството проблеми с „Титан“, които са се появили през годините.
Оказва се, че малката подводница има повече неуспешни гмуркания до „Титаник“, отколкото успешни. Неведнъж също контролният кораб е губел комуникация с подводния съд.
Но това, което е най-притеснително в разказа ѝ са множеството пъти, в които нещо се обърква.
Става ясно, че доста често „Титан“ не можел да изхвърли баласта си, за да направи аварийно излизане от дълбините на океана. Това е нещо, което се потвърждава и от други пасажери на подводницата. Подводницата е била снабдена с баласт от метални тръби, закрепени за корпуса. Те се изхвърлят със система, която се управлява ръчно, но не винаги сработвала, пише бТВ.
Един от пасажерите разказва, че при неговото спускане се наложило петимата души в подводницата да я „клатят като лодка“, за да бъдат изхвърлени тръбите.
„Нямахме никаква представа за инженерните проблеми. Когато пътуваш със самолет го правиш без да знаеш как работят двигателите“, казва Кристин Даууд.
„Подгответе се за пътешествие, за което Жул Верн само може да си мечтае. Това не е пътуване за туристи, това е много повече“ – това гласи рекламата на OceanGate.
Цялата организация изключително много притеснявала експертите в областта на дълбоководното гмуркане. В кръговете имало непрестанни критики за цилиндричния дизайн на подводницата, за сравнително големият прозорец, направен от плексиглас, както и използването на комбинация от материали, които не се свързвали добре.
През 2019 г. експерт по подводници чул пукане от корпуса на „Титан“ при пробно гмуркане в Бахамите. Той изразил притесненията си пред Стоктън Ръш, но въпреки това компанията продължила да предлага гмуркания до „Титаник“.
03.07.2023, 10:44 часа
405 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha