Умни дрехи ще залеят пазара в близките години
Ключова ще е битката за данните, които могат да се ползват от трети страни
Умните дрехи ще станат нещо обичайно в живота на хората още в близките години
Продажбите на умни дрехи и умни слушалки ще превишат съществено тези на обикновените тракери за дневна активност в близките години, сочи прогноза на анализаторската компания Juniper Research за пазара на носима електроника.
До 2022 г. пазарът на тракери за активност ще нарасне само с 20%, докато преди две години темповете на растеж бяха значително по-големи. Но един от сегментите ще демонстрира съвсем различна динамика.
Тракерите за активност, интегрирани в дрехите (в т.нар. умни дрехи), умните слушалки и подобни на тях устройства ще отбележат 550% ръст на продажбите за разглеждания период. Ако през настоящата година продажбите на такива устройства са 4,5 млн. броя, то през 2022 г. пазарът им ще възлезе на 30 млн. броя.
още по темата
Както и на други пазари, при общо забавяне на растежа, някои сегменти имат значително по-добри показатели. Такива освен вече посочените са специализираните тракери за тренировъчни зали.
Според доклада на Juniper, при умните дрехи ключовата битка ще се разрази на полето на данните, които след това могат да се използват от трети страни. Така например, умните дрехи, които позволяват използване на данните за медицински цели, ще заемат една трета от продажбите в сегмента през 2022 г.
11.02.2018, 12:00 часа
842
1