Отчитат повишение в продажбите на нови автомобили
Продажбите на нови автомобили тази година са повече спрямо предходната, но автомобилната индустрия в България все още не е достигнала нивата на продажби от 2008 година. Това каза председателят на Управителния съвет (УС) на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (АПП) Александър Костадинов. Той коментира развитието на автомобилния пазар в страната през последните години и предизвикателствата, пред които е изправен.
През 2024 г. се наблюдава значително повишение в продажбите на нови автомобили в България, отчете Александър Костадинов. Според него пазарът у нас продължава да се развива с позитивни темпове, като повишението за тази година спрямо предходната е очевидно. Въпреки това автомобилната индустрия все още не е достигнала нивата от предкризисната 2008 г., когато продажбите са били повече. По думите на Костадинов това е сигурен белег, че нещо трябва да се промени.
Председателят на УС на АПП добави, че въпреки положителните тенденции, има много области, които трябва да бъдат подобрени, за да се постигне устойчив растеж на автомобилния пазар. Според него един от основните проблеми е липсата на ясна стратегия за мобилността в страната, която пречи на модернизацията на автомобилния парк.
Той посочи, че над 70 процента от автомобилите в страната са на възраст над 27 години, което е най-високият процент в Европа. Тази ситуация има сериозни негативни последици както за екологията, така и за безопасността на пътя. Старите автомобили са основна причина за замърсяването на въздуха в градовете, като България е сред страните с най-високи нива на замърсяване на въздуха в Европа. Освен това високата възраст на автомобилите води до по-чести пътни инциденти, а страната е на водещо място в Европа по смъртни случаи при катастрофи. Това е пряк резултат от ниските стандарти за безопасност и технологиите, използвани в старите автомобили, допълни Александър Костадинов.
Според председателя на УС на АПП една от основните причини за това състояние е липсата на национална стратегия за автомобилната мобилност и ниските стандарти за регистрация на автомобили. Той даде за пример, че в България могат да бъдат регистрирани автомобили без значение от възрастта, техническото състояние или нивата на вредни емисии, което води до натрупване на стари и неефективни превозни средства у нас.
Председателят на УС на АПП е убеден, че бъдещето на автомобилната индустрия е свързано с електрификацията. Той отбелязва, че в последните години има значително нарастване на търсенето на хибридни и електрически автомобили. Въпреки че дизеловите модели все още са популярни, техният дял постепенно намалява, докато хибридните автомобили с мека или пълна хибридизация стават все по-желани.
27.10.2024, 12:13 часа
195
0