Камери, микрофони: Иде ли краят на "И кво праим ся" на пътя?

Камери, микрофони: Иде ли краят на "И кво праим ся" на пътя? Корупцията на пътя отива в историята, похвалиха се от "Пътна полиция".
"Преди жалбите на гражданите бяха – те ми написаха акт, защото ми искаха пари и аз не им дадох, сега такива сигнали са единични", коментира шефът на звеното Бойко Рановски.
На семинар за пътната безопасност бяха показани възможностите на новите коли KIA, които бяха купени с обществена поръчка за 27 млн. лв. Всички действия и на проверяващия, и на проверявания се записват от общо три камери на предното и задното стъкло, работят и микрофони – така после има и картина, и звук от проверката.
"Ако след това има претенции, че някой се е държал грубо, нарушил е етични кодекси или е искал нещо, може да се види на записа дали е вярно или не", каза Рановски.
Едната камера заснема всичко, случващо се пред автомобила, втората – вътре в автомобила, а третата – зад него.
На територията на цялата страна има 278 такива автомобила. Мястото на екипа се определя от необходимостта, обясниха проверяващите. За "Пътна полиция" броят е достатъчен, защото повече екипи за момента няма.
Основната цел на системата е документиране на работата на служителите и реакцията на гражданите. Не са инцидентни случаите, в които гражданите подхождат агресивно към полицейските служители, обясни Илия Георгиев от "Пътна полиция".
При проверка водачите са предупреждавани че ще бъдат записвани, стикери по колите също напомнят за това. Системата започва да работи със старта на двигателя, но след спирането му е активна още четири часа.
В работата си пътните полицаи вече ползват и таблет, на който се въвежда извършваното по линия на пътния контрол или при регистриране на произшествия.
Акт и фиш се отпечатват веднага от мобилен принтер. Животът на батерията е дълъг, а мастило за принтера има, увериха пътните полицаи.
Системата позволява и връчване на електронен фиш, което означава, че не трябва да чакаме писмо, за да разберем каква глоба ни е наложена. При рутинна проверка, ако някой от возещите се в автомобила има невръчени такива фишове, може да получи глобата веднага и тя става изискуема, казаха още от КАТ.
Според "Пътна полиция" процесът по налагане на наказанията е облекчен и събираемостта на глобите е по-ефективна.
Всеки проверяващ е с индивидуална парола и потребителско име и така е ясно кой какво е правил по време на работа. Злоупотребата е сведена до минимум, заявиха от "Пътна полиция".
Информацията от камерите влиза в компютър, който е поставен в специална заключена кутия. Служителите нямат достъп до нея и не могат да я манипулират. След приключвне на смяната оправомощен служител отваря кутията, сваля диска, източва го, слага се друг диск и следващият екип излиза на работа, обясни Бойко Рановски. След това – с натискане на едно копче, информацията се прехвърля в централен сървър в МВР. Служителят, който източва информацията от диска, няма право да го преглежда. Записите се преглеждат от "Вътрешна сигурност" – избирателно и при конкретни сигнали.
От КАТ обясниха, че записи от граждани могат да се използват за налагане на санкция, ако записалият нарушението се подпише като свидетел, защото записът не е доказателство в съда.
26.10.2017, 16:47 часа
2141 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha